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http://hdl.handle.net/123456789/1716
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Campo DC | Valor | Idioma |
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dc.contributor.author | GONÇALVES, Bruno Lages | - |
dc.date.accessioned | 2017-11-22T17:16:37Z | - |
dc.date.available | 2017-11-22T17:16:37Z | - |
dc.date.issued | 2017-07-27 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/1716 | - |
dc.description | This monographic work has as research focus the financing of Public Education in Brazil. Investment in education can be an instrument of social, economic, political and cultural transformation. As the population grows the demands for the guarantee of rights, both in basic education and in higher education becomes, in Brazil, clear evidence of a great social debt of the Brazilian state with its population. Therefore, the objective of this work is to show how, at various levels of government, education attempts to reduce educational inequalities so that social inequalities can be mitigated and even resolved. Methodologically, a bibliographic research process was used on the subject, however, based on a large academic bibliography appropriate in the course of my student activities in the Course of Economic Sciences. Laws and norms that establish guarantees of citizenship and rights in the educational field were also used. Besides these, monographs, references and research have not yet been published, but they contain information and knowledge that characterize very important evidences so as to better understand the transforming role of education. All this study has brought me to the understanding that the economic improvement of any nation, and in particular of Brazil, certainly has or will have a direct correlation with the level of schooling and education of its population and, in particular, of its working class . | pt_BR |
dc.description.abstract | Este trabalho monográfico tem como foco de investigação o financiamento da Educação Pública no Brasil. Investimento em educação pode se constituir em um instrumento de transformação social, econômica, política e cultural. Na medida em que cresce a população as exigências para a garantia de direitos, tanto na educação básica como na educação superior se torna, no Brasil, uma clara evidência de uma grande dívida social do estado brasileiro para com a sua população. Portanto, o objetivo deste trabalho é mostrar como os governos, em seus vários níveis de atuação, tentam, por meio da educação, reduzir as desigualdades educacionais para que, também, sejam mitigadas e até resolvidas, as desigualdades sociais. Metodologicamente se utilizou de um processo de pesquisa bibliográfica acerca do tema, porém, fundamentada em uma vasta bibliografia acadêmica apropriada no decorrer das minhas atividades discentes no Curso de Ciências Econômicas. Foram utilizadas também Leis e normas que estabelecem garantias de cidadania e direitos no campo educacional. Além destas, foram também utilizadas monografias, termos de referências e pesquisa ainda não publicadas, mas que contêm informações e conhecimentos que caracterizam evidências muitíssimo importantes para que se compreenda melhor o papel transformador da educação. Todo esse estudo nos remete à compreensão de que a melhoria econômica de qualquer nação e, em particular, do Brasil, tem ou terá, certamente, correlação direta com o nível de escolarização e educação da sua população e, em particular, da sua classe trabalhadora. | pt_BR |
dc.publisher | UFMA | pt_BR |
dc.subject | Financiamento da Educação Pública; Transformação socioeconômica; Direitos consolidados no campo educacional | pt_BR |
dc.subject | Public Education Financing; Socioeconomic transformation; Consolidated rights in the educational field | pt_BR |
dc.title | FINANCIAMENTO DA EDUCAÇÃO NO BRASIL: uma questão de economia e direito. | pt_BR |
dc.title.alternative | FINANCING OF EDUCATION IN BRAZIL: a matter of Economics and law. | pt_BR |
dc.type | Other | pt_BR |
Aparece nas coleções: | TCCs de Graduação em Ciências Econômicas do Campus do Bacanga |
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