Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://hdl.handle.net/123456789/1950
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dc.contributor.authorVIEIRA, Mauro Antonio Lopes-
dc.date.accessioned2018-02-01T18:22:37Z-
dc.date.available2018-02-01T18:22:37Z-
dc.date.issued2018-01-10-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/1950-
dc.descriptionThe objective of the research was to analyze the Social and Environmental Responsibility Policy within the scope of the Regional Electoral Tribunal of Maranhão through its Sustainable Logistics Plan. The methodology was based on research in secondary sources: books, electronic sites, scientific articles; and in primary sources through standardized or structured interviews with those responsible for the Action Plans. The Sustainable Logistics Plan has been in effect for a year and has ten action plans, six of which are in the implementation phase, one already reached and three do not have published information. There is still no measurement by the Regional Electoral Court of Maranhão of the economy generated by the Action Plans. But there is already evidence of economic benefits generated by the project of water reuse and energy efficiency, for example. However, the Sustainable Logistics Plan requires a greater commitment and awareness mainly by top management, since every two years or so the administration changes what directly affects the Plans of Action, so that it can fulfill its objective by making that the Sustainable Logistics Plan fulfills its mission.pt_BR
dc.description.abstractO objetivo da pesquisa foi mostrar a Política de Responsabilidade Socioambiental no âmbito do Tribunal Regional Eleitoral do Maranhão através do seu Plano de Logística Sustentável. A metodologia discorreu de pesquisas em fontes secundárias: livros, sítios eletrônicos, artigos científicos; e em fontes primárias através de entrevistas do tipo padronizada ou estruturada com os responsáveis pelos Planos de Ação. O Plano de Logística Sustentável está em vigor há um ano e com dez planos de ações, dos quais seis estão em fase de implantação, um já atingiu sua meta e três não possuem informações publicadas. Ainda não há mensuração pelo Tribunal Regional Eleitoral do Maranhão da economia gerada pelos Planos de Ação. Mas já há indícios de economicidade geradas com o projeto de reuso de água e eficiência energética, por exemplo. Entretanto, o Plano de Logística Sustentável necessita de um maior comprometimento e sensibilização principalmente por parte da alta administração  uma vez que a cada dois anos ou menos a administração muda o que afeta diretamente os Planos de Ação , para que este possa cumprir seu objetivo fazendo com que o Plano de Logística Sustentável cumpra sua missão.pt_BR
dc.publisherUFMApt_BR
dc.subjectPlano de Logística Sustentável; Planejamento; Responsabilidade Socioambientalpt_BR
dc.subjectSustainable Logistics Plan; Planning; Social and Environmental Responsibilitypt_BR
dc.titleLOGÍSTICA SUSTENTÁVEL NO SETOR PÚBLICO. UM ESTUDO DE CASO DO TRIBUNAL REGIONAL ELEITORAL DO MARANHÃO.pt_BR
dc.title.alternativeSUSTAINABLE LOGISTICS IN THE PUBLIC SECTOR. A CASE STUDY REGIONAL ELECTION COURT OF MARANHÃO.pt_BR
dc.typeOtherpt_BR
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