Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://hdl.handle.net/123456789/1963
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dc.contributor.authorOLIVEIRA, Raphael Vasconcelos de-
dc.date.accessioned2018-02-06T14:32:43Z-
dc.date.available2018-02-06T14:32:43Z-
dc.date.issued2018-01-09-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/1963-
dc.descriptionPerformance evaluation is a dynamic process that involves the evaluated, their manager, their relationships and represents an indispensable management technique in the current administrative activity. Within the Administration there are traditional methods of evaluation such as: Graphic scale method, forced choice, Lists among others. Nowadays organizations have used more dynamic and flexible methods, such as self-assessment methods, for example, the 360 ° self-assessment method. This work is a case study of qualitative explanatory character, with theoretical reference based on searches in databases on the internet. It began to be elaborated during the curricular internship of the Administration course, in the Division of Performance Evaluation (DIAD), at the Federal University of Maranhão. It has as general objective to evaluate the performance evaluation method of the educational technical servers of the Federal University of Maranhão, and one of the specific ones is to enable managers to better visualize the progression evaluation results so that the self-assessment feedback is applied. The result found was the perception of three problems related to Resolution 138/2013 that regulates the entire evaluation process. With the elaboration of this work, it was noticed the importance of the evaluation process for the organizations in general, of how these methods are applied, can be improved, providing a better growth for the collaborator, the manager and the organization.pt_BR
dc.description.abstractA avaliação do desempenho é um processo dinâmico que envolve o avaliado, seu gerente, seus relacionamentos, e representa uma técnica de direção imprescindível na atividade administrativa atual. Dentro da Administração existem métodos tradicionais de avaliação como: Método de escala gráfica, de escolha forçada, de Listas entre outros. Atualmente as organizações tem usados métodos mais dinâmicos e flexíveis, como os de autoavaliação por exemplo, o método de autoavaliação 360°. Este trabalho é um estudo de caso de caráter explicativo qualitativo, com referencial teórico baseado em pesquisas em bases de dados na internet. Começou a ser elaborado durante o estágio curricular do curso de Administração, na Divisão de Avaliação de Desempenho (DIAD), na Universidade Federal do Maranhão. Tem como objetivo geral avaliar o método de avaliação de desempenho dos servidores técnicos educacionais da Universidade Federal do Maranhão, e um dentre os específicos é possibilitar aos gestores uma melhor visualização dos resultados da avaliação por progressão para que a retroação da autoavaliação seja aplicada. O resultado encontrado foi à percepção de três problemáticas relativas à Resolução 138/2013 que normatiza todo o processo avaliativo. Com a elaboração deste trabalho, notou-se a importância do processo de avaliação para as organizações em geral, de como esses métodos são aplicados, podem ser melhorados proporcionando um melhor crescimento para o colaborador, o gestor e a organização.pt_BR
dc.publisherUFMApt_BR
dc.subjectAvaliação; Métodos; Desempenhopt_BR
dc.subjectEvaluation; Methods; Performancept_BR
dc.titleAVALIAÇÃO DO MÉTODO DE DESEMPENHO DOS SERVIDORES TÉCNICOS EDUCACIONAIS NA UNIVERSIDADE FEDERAL DO MARANHÃO: estudo de caso.pt_BR
dc.title.alternativeTHE EVALUATION METHOD OF TECHNICAL EDUCATIONAL SERVER PERFORMANCE AT THE FEDERAL UNIVERSITY OF MARANHÃO: case study.pt_BR
dc.typeOtherpt_BR
Aparece nas coleções:TCCs de Graduação em Administração do Campus do Bacanga

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