Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://hdl.handle.net/123456789/1994
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dc.contributor.authorMACHADO, Claudete Costa-
dc.date.accessioned2018-03-20T12:28:38Z-
dc.date.available2018-03-20T12:28:38Z-
dc.date.issued2018-01-17-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/1994-
dc.descriptionIn 1996, the LDB (Guidelines and Bases Law) suggests the inclusion of students with some degree of disability in regular classes, where everyone should have the right to fight for the principle of inclusion of the disabled student in regular education. The objective of this work is to present some prototypes and experimentation as a tool to contribute effectively to the learning of the contents of chemistry by students with visual impairment. The concepts used approach the selection of content that enables students with visual impairment and without disabilities to become more involved in the subject taught in a way to relate contents to everyday life, using practical classes in the introduction of the contents covered. With this, greater care was taken to develop and develop a single script, for each class with an easy language without many complications according to content taught in the classroom. The work proposes to visually impaired students to attend a chemistry class using safety experiments, using appropriate methods and adapted to be worked in the classroom. The results pointed to the possibility of access to new knowledge through the use of simple materials that stimulate the potential of the student, in favor of learning in regular education for the visually impaired.pt_BR
dc.description.abstractEm 1996, a LDB (Lei de Diretrizes e Bases), sugere a inclusão de alunos com algum grau de deficiência nas turmas regulares, onde todos devem ter o direito de lutar pelo princípio da inclusão do aluno deficiente no ensino regular. O objetivo desse trabalho é apresentar alguns protótipos e a experimentação como ferramenta para contribuir com eficácia na aprendizagem dos conteúdos de química pelos alunos com deficiência visual. Os conceitos utilizados abordam a seleção de conteúdo que possibilita os alunos com deficiência visual e sem deficiência se envolver mais no assunto ministrado de maneira relacionar conteúdo com cotidiano, usando aulas práticas na introdução dos conteúdos abordados. Com isso buscou-se maior cuidado em ser elaborado e desenvolvido um roteiro só, para cada turma com uma linguagem fácil sem muitas complicações de acordo com conteúdo ministrado na sala de aula. O trabalho propõe aos discentes com deficiência visual frequentar uma aula de química usando experimentos com segurança, usando métodos adequados e adaptados para serem trabalhados em sala de aula. Os resultados apontaram na possibilidade de acesso a novos conhecimentos através do uso de materiais simples que estimulam o potencial do aluno, em favorecer na aprendizagem no ensino regular para deficientes visuais.pt_BR
dc.language.isootherpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Maranhãopt_BR
dc.subjectDeficiência visual;pt_BR
dc.subjectEducação inclusiva;pt_BR
dc.subjectExperimentação;pt_BR
dc.subjectVisual impairment;pt_BR
dc.subjectInclusive education;pt_BR
dc.subjectExperimentation.pt_BR
dc.titleAplicação de protótipos e experimentos para o ensino de química para deficientes visuais: uma simulação com alunos vendadospt_BR
dc.title.alternativeApplication of prototypes and experiments for the teaching of chemistry for the visually impaired: a simulation with students blindfoldedpt_BR
dc.typeOtherpt_BR
Aparece nas coleções:TCC de Graduação em Ciências Naturais/Química do Campus de São Bernardo.

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