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http://hdl.handle.net/123456789/2431
Registro completo de metadados
Campo DC | Valor | Idioma |
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dc.contributor.author | CORRÊA, Rodrigo de Mesquita | - |
dc.date.accessioned | 2018-09-24T21:07:25Z | - |
dc.date.available | 2018-09-24T21:07:25Z | - |
dc.date.issued | 2018-07-11 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/2431 | - |
dc.description | ABSTRACT: The reduction of the greenhouse gases is one of the main environmental converns in the present days. An alternative that seems feasible from the economic and social viewpoints is the substitution of the traditional internal combustion vehicles by electric mobility vehicles, in which the main ones are the hybrid, the purely electric and the fuel cells vehicles, because their emissions of pollutant gases during operation are reduced (or null). Among these vehicles, there is a group composed by those that is possible (or necessary) to connect them to the grid for the main purposes of recharging the batteries. Thus, the discussion arises: would the current power system accommodate these loads without violating of power quality and reliability standards? If not, which are the possible solutions for an efficient integration of the electric vehicles to grid? This monography has the main objective to answer these questions, showing a wide analysis and discussing the solutions. The reduction of the greenhouse gases is one of the main environmental converns in the present days. An alternative that seems feasible from the economic and social viewpoints is the substitution of the traditional internal combustion vehicles by electric mobility vehicles, in which the main ones are the hybrid, the purely electric and the fuel cells vehicles, because their emissions of pollutant gases during operation are reduced (or null). Among these vehicles, there is a group composed by those that is possible (or necessary) to connect them to the grid for the main purposes of recharging the batteries. Thus, the discussion arises: would the current power system accommodate these loads without violating of power quality and reliability standards? If not, which are the possible solutions for an efficient integration of the electric vehicles to grid? This monography has the main objective to answer these questions, showing a wide analysis and discussing the solutions. | pt_BR |
dc.description.abstract | A redução dos gases responsáveis pelo efeito estufa é uma das principais preocupações de ordem ambiental da atualidade. Uma alternativa que se mostra viável do ponto de vista econômico e social é a substituição dos tradicionais veículos à combustão interna por veículos de mobilidade elétrica, dos quais os principais são os híbridos, os puramente elétricos e os a células combustíveis, pois estes emitem uma quantidade reduzida (ou nula) de gases poluentes durante o seu funcionamento. Dentre tais veículos, existe o grupo daqueles em que é possível e/ou necessário conectá-los à rede para fins principais de recarga das baterias. Assim, surge a discursão: o sistema elétrico de potência atual suportaria a penetração de grandes quantidades dessas cargas sem comprometer as exigências de qualidade e confiabilidade da energia? Se não, quais são as soluções possíveis para integração eficiente dos veículos elétricos com a rede? Este trabalho de monografia tem o objetivo principal de responder a essas perguntas, apresentando uma ampla análise e discutindo as soluções. | pt_BR |
dc.language.iso | other | pt_BR |
dc.publisher | UNIVERSIDADE FEDERAL DO MARANHÃO | pt_BR |
dc.subject | Sistemas de potência. Veículos elétricos. Veículos plug-in. Controle Automático da Geração. Controle var/volt. Estações de carregamento de veículos elétricos. | pt_BR |
dc.subject | Power systems. Electric vehicles. Plug-in vehicles. Automatic Generation Control. Var/Volt Control. Charging stations of electrical vehicles. | pt_BR |
dc.title | Avaliação do impacto da conexão de veículos elétricos em sistemas de potência | pt_BR |
dc.title.alternative | Evaluation of the impact of the connection of electric vehicles in power systems | pt_BR |
dc.type | Other | pt_BR |
Aparece nas coleções: | TCCs de Graduação em Engenharia Elétrica do Campus do Bacanga |
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Arquivo | Descrição | Tamanho | Formato | |
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RodrigoCorrêa.pdf | Trabalho de Conclusão de Curso | 2,88 MB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
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