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dc.contributor.authorMARTINS FILHO, Edmílson Alves-
dc.date.accessioned2018-10-04T21:43:15Z-
dc.date.available2018-10-04T21:43:15Z-
dc.date.issued2018-02-23-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/2572-
dc.descriptionABSTRACT This research approaches the Legal Culture. The research objective was the legal culture of law and pedagogy students related with the educational right of the arrested, more specifically, the comprehension of the students from the UFMA in Imperatriz. The main objective is to measure the legal culture between both population approached directed to the social education area inside the Penal Execution. As specifics objectives we have the demonstration of what is legal culture and its importance on the law science, quantify by survey the legal culture of both populations, identify variations in the legal understanding about the arrested education and verify the differences between the populations. In the theoretical foundation we used the concepts of Lawrence M. Friedman about legal culture, as well as others authors that spoke about this subject. Besides we have concepts of penal execution extracted of the national doctrine. In the methodology we used the phenomenological method held by the statistic method implemented in survey both to collect the data and to discuss them. As results we deducted that there is a legal culture between both populations a little different and that the populations understand the education right as a universal right, being also a right of the arrested.pt_BR
dc.description.abstractO presente trabalho se debruça sobre a Cultura Legal. O objetivo da pesquisa foi a cultura legal dos estudantes de Direito e Pedagogia em relação ao direito do apenado à educação, mais especificamente, à compreensão dos estudantes da UFMA de Imperatriz. O objetivo principal é o de auferir a cultura legal entre as populações estudadas direcionada à área da educação social dentro da Execução Penal. Como objetivos específicos tem-se a demonstra- ção do que é a cultura legal e sua importância na ciência do direito, quantificar, por meio de questionário guia a cultura legal das populações estudadas, identificar variações em relação ao entendimento legal sobre a educação dos apenados e verificar as diferenças de entendimento entre as populações. Na fundamentação teórica, utilizou-se os conceitos de Lawrence M. Friedman sobre a cultura legal, bem como outros autores que se debruçaram sobre o tema. Além disso, há conceitos pertinentes à execução penal que foram extraídos da doutrina nacional. Na metodologia, utilizou-se o método fenomenológico apoiado pelo método estatístico implementado em forma de questionário tanto para a coleta quanto para a discussão dos dados. Como resultado, apresenta-se que há uma cultura legal entre as populações ligeiramente diferente e que as populações entendem ser o direito à educação universal, logo, um direito do apenado.pt_BR
dc.language.isootherpt_BR
dc.publisherUNIVERSIDADE FEDERAL DO MARANHÃOpt_BR
dc.subjectLei de Execução Penal. Educação do Apenado. Cultura Legal.pt_BR
dc.subjectCriminal Execution Law. Education of the Arrested. Legal Culture.pt_BR
dc.titleCultura legal dos estudantes de Direito e Pedagogia sobre a lei de execução penal no âmbito do direito à educação do apenado.pt_BR
dc.title.alternativeLegal culture of students of Law and Pedagogy on the criminal enforcement law in the context of the right to education of the victim.pt_BR
dc.typeOtherpt_BR
Aparece nas coleções:TCC de Graduação em Direito do Campus de Imperatriz

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