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dc.contributor.authorRIBAMAR, Nayanderson Pereira-
dc.date.accessioned2019-01-16T19:12:51Z-
dc.date.available2019-01-16T19:12:51Z-
dc.date.issued2018-12-11-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/2868-
dc.descriptionABSTRACT The present study aimed to identify the influence of self - concept in the consumption of women 's fashion, among the students of the Federal University of Maranhão, as well as to identify which of the dimensions of self - concept most orient the consumption of the interviewed public. Of quantitative nature, the research is characterized as descriptive, as far as the ends, field research as to the means, and used as a technique of data collection a structured questionnaire, with closed questions. Given that the way the consumer perceives himself strongly influences what they consume, research has found that female students see themselves as simple and pleasant, consume only when they feel the need, and buy fashionable clothing to feel beautiful, but without showing vanitypt_BR
dc.description.abstractA presente pesquisa objetivou identificar a influência do autoconceito no consumo de moda feminina entre as alunas da Universidade Federal do Maranhão, bem como identificar qual das dimensões do autoconceito mais orienta o consumo do público entrevistado. De natureza quantitativa, a pesquisa se caracteriza como descritiva quanto aos fins, pesquisa de campo quanto aos meios, e utilizou como técnica de coleta de dados um questionário estruturado com perguntas fechadas. Tendo em vista que a forma como o consumidor se percebe influencia fortemente sobre aquilo que consomem, a pesquisa compreendeu que as alunas se veem como simples e agradáveis, consomem apenas quando sentem necessidade e compram vestuário de moda para se sentirem bonitas, mas sem demonstrar vaidade.pt_BR
dc.language.isootherpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Maranhãopt_BR
dc.subjectModapt_BR
dc.subjectComportamento do consumidorpt_BR
dc.subjectAutoconceitopt_BR
dc.subjectFashionpt_BR
dc.subjectConsumer behaviorpt_BR
dc.subjectSelf-conceptpt_BR
dc.titleA influência do autoconceito no consumo de moda feminina entre as alunas da Universidade Federal do Maranhãopt_BR
dc.title.alternativeThe influence of self-concept on female fashion consumption among the students of the Federal University of Maranhãopt_BR
dc.typeOtherpt_BR
Aparece nas coleções:TCCs de Graduação em Administração do Campus do Bacanga

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