Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://hdl.handle.net/123456789/3120
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dc.contributor.authorCARVALHO, Ramilda da Silva-
dc.date.accessioned2019-05-06T15:36:45Z-
dc.date.available2019-05-06T15:36:45Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/3120-
dc.descriptionABSTRACT The following work attempts to make an analysis about how the body is perceived in the contemporary world in the face of the various forms of innovations in the field of industry and aesthetics. Finding emerging contexts that transit the corporeity by composing it and reframing the existence of the individual. Within this context, emphasis is placed on the social and cultural aspects that subject corporeality to this amount of external interference that recomposes it and recombine as if to a mere object. For this, we will use several bibliographic sources that will allow us to go back to this investigation in order to better understand this totalizing endeavor of the domain of the body and, perhaps, of the individual himself. For to be recombined with infinite forms of aesthetic modification, the singularity and / or subjectivity of the individual tends to be altered as well. This is because we are experiencing a world with intolerance of social inequality over the body, where only a minority can have access to beauty standards, we can say that we have a great majority of people frustrated and dissatisfied with their bodies. The good form happens to be considered a species of high esteem of the individual and that, all the time has been transformed molded and with this it undergoes different transformations. Understanding that, in most cases, establishing with the body an aesthetic relationship subordinated to beauty patterns, it shows that the body is a social and cultural phenomenon.pt_BR
dc.description.abstractO seguinte trabalho intenta fazer uma análise sobre como o corpo é percebido no mundo contemporâneo frente às diversas formas de inovações no campo da indústria e da estética. Averiguando contextos emergentes que transitam sobre a corporeidade compondo-o e resignificando a existência do indivíduo. Dentro desse contexto é de suma importância à ênfase dada aos aspectos sociais e culturais que submetem a corporeidade a este montante de interferências externas que o recompõe e recombinam como a sim se faz a um mero objeto. Para isto, utilizaremos de diversas fontes bibliográficas que nos permitirão remontar esta averiguação a fim de compreendermos melhor esta empreitada totalizadora do domínio do corpo e, quiçá do próprio indivíduo. Pois ao ser recombinado com infinitas formas de modificação estética, a singularidade e/ou subjetividade do indivíduo tende a ser alterada também. Isso por que estamos a vivenciar um mundo com intolerância da desigualdade social sobre o corpo, onde somente uma minoria pode ter acesso a padrões de beleza, podemos dizer então que temos uma grande maioria de pessoas frustradas e insatisfeitas com seus corpos. A boa forma passa a ser considerada uma espécie de alto estima do indivíduo e que, o tempo todo vem sendo transformado moldado e com isso vem passando por diferentes transformações. Entender que, na maior parte das vezes, estabelecer com o corpo uma relação estética subordinada a padrões de beleza, evidencia que o corpo se mostra como fenômeno social e cultural.pt_BR
dc.language.isootherpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Maranhãopt_BR
dc.subjectCorpopt_BR
dc.subjectCulturapt_BR
dc.subjectContemporaneidadept_BR
dc.subjectBodypt_BR
dc.subjectCulturept_BR
dc.subjectContemporaneitypt_BR
dc.titleO corpo fabricado: uma análise da construção do corpo no mundo contemporâneopt_BR
dc.title.alternativeThe fabricated body: an analysis of the construction of the body in the contemporary worldpt_BR
dc.typeOtherpt_BR
Aparece nas coleções:TCC de Graduação em Ciências Humanas/Sociologia do Campus de São Bernardo.

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