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dc.contributor.authorFERREIRA JUNIOR, Ronaldo Santos-
dc.date.accessioned2019-10-07T15:32:32Z-
dc.date.accessioned2019-10-07T15:32:40Z-
dc.date.accessioned2019-10-07T15:32:48Z-
dc.date.accessioned2019-10-07T15:33:02Z-
dc.date.available2019-10-07T15:32:32Z-
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dc.date.available2019-10-07T15:32:48Z-
dc.date.available2019-10-07T15:33:02Z-
dc.date.issued2019-07-16-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/3870-
dc.descriptionABSTRACT The present work deals with the gender relations among pre-school teachers, considering that presently women predominate, especially in child education, women as teachers, a fact that has been justified by their maternal essence or maternal bond of caring for a child in early childhood education. Faced with this, the interest for the research appeared during the stages realized in the infantile education and in the first years of the elementary school, where it was perceived the lack of male teachers acting in these stages of the education. The research is qualitative, as it makes a case study, using as a semi-structured questionnaire technique, in which it will be applied with three teachers from the Codó/MA public network. For theoretical reasons, we have as main authors Louro (2011), Lopes (2012), Scott (1998), among others. This study allows us to understand why male professionals opt for other areas, abandoning Early Childhood Education, making it difficult to find a new look about this professional, since few professionals choose to work in this area, where those who work there try to overcome the barriers within the school community as well as the parents of students and society as a whole.pt_BR
dc.description.abstractO presente trabalho aborda as relações de gênero entre professores da educação infantil, considerando que atualmente predominam, principalmente na educação infantil, mulheres como professoras, fato este que vem sendo justificado por sua essência maternal ou laço maternal de cuidar de uma criança na educação infantil. Diante disso, o interesse pela pesquisa surgiu durante os estágios realizados na educação infantil e nos primeiros anos do ensino fundamental, onde se percebeu a falta de professores do sexo masculino atuando nessas etapas da educação. A pesquisa é de caráter qualitativo, à medida que faz um estudo de caso, utilizando como técnica questionário semiestruturado, no qual será aplicado com três professores da rede pública de Codó/MA. Para fundamentação teórica, tivemos como principais autores Louro (2011), Lopes (2012), Scott (1998), entre outros. Este estudo permite compreender o porquê de os profissionais do sexo masculino optarem por outras áreas, abandonando a Educação Infantil, dificultando a busca de um novo olhar sobre esse profissional, já que são poucos os profissionais que escolhem atuarem nesta área, onde os que ali atuam tentam vencer as barreiras contidas na comunidade escolar como também com os pais de alunos e a sociedade como um todo.pt_BR
dc.language.isootherpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Maranhãopt_BR
dc.subjectGêneropt_BR
dc.subjectEducação Infantilpt_BR
dc.subjectProfessor homempt_BR
dc.subjectGenderpt_BR
dc.subjectGenderpt_BR
dc.subjectEarly childhood educationpt_BR
dc.subjectTeacher Manpt_BR
dc.titleRelações de gênero e à docência masculina na Educação Infantilpt_BR
dc.title.alternativeGender relations and male teaching in early childhood educationpt_BR
dc.typeOtherpt_BR
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