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dc.contributor.authorNASCIMENTO, Ingryd da Conceição-
dc.date.accessioned2022-03-30T13:57:00Z-
dc.date.available2022-03-30T13:57:00Z-
dc.date.issued2022-02-14-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/4804-
dc.descriptionThe work presents the result of the research of the discipline History in the second cycle of Education. The discipline, being a historical source that allows us to know the ancestor, understand the present and ask questions about future issues, it is essential that it be presented in a way that contributes to the systematic understanding of learning. Investigate the discipline of history and its resourcefulness in the face of the teacher's practice in historical identification as well as for the construction of critical citizens. The methodology used started with the literature review, after the field research, which characterized the case study by studying a specific unit, followed by observation, with monitoring of classes and interviews with the history teacher. The results reveal that the teacher is aware that teaching needs to be streamlined in order to propose meanings in student learning, but due to the lack of didactic resources, innovative teaching practice, infrastructure and pedagogical monitoring, this teaching ends up being mostly sometimes expository and dialogic. The final considerations show that it is possible to make the teaching of history more motivational and attractive for students, but for this to happen, it is essential that there are strategic changes in this process. We suggest practices to be applied in classes in order to boost learning and innovate in the methodologies applied.pt_BR
dc.description.abstractO trabalho apresenta o resultado da pesquisa da disciplina História no segundo ciclo do Ensino. A disciplina por ser uma fonte histórica que nos permite conhecer o antepassado, entender o presente e questionar sobre questões futuras é essencial que seja apresentada de forma a contribuir para o entendimento sistemático da aprendizagem. Investigar a disciplina de história e sua desenvoltura diante da prática do professor na identificação histórica bem como para a construção de cidadãos críticos. A metodologia utilizada iniciou com a revisão da literatura posteriormente a pesquisa de campo, que caracterizou o estudo de caso por estudar uma unidade específica, seguida da observação, com acompanhamento das aulas e entrevistas com o professor de história. Os resultados revelam que o professor tem a consciência de que o ensino precisa ser dinamizado com intuito de propor significados na aprendizagem dos alunos, mas devido à falta da escassez de recursos didáticos, prática docente inovadora, infraestrutura e acompanhamento pedagógico esse ensino acaba sendo na maioria das vezes expositivo e dialogado. As considerações finais evidenciam que é possível tornar o ensino de história mais motivacional e atrativo para os alunos, mas para que isso ocorra é fundamental que haja mudanças estratégicas nesse processo. Sugerimos práticas para serem aplicadas nas turmas com o intuito de dinamizar o aprendizado e inovar nas metodologias aplicadas.pt_BR
dc.publisherUFMApt_BR
dc.subjectDisciplina História;pt_BR
dc.subjectAprendizagem;pt_BR
dc.subjectPráticas pedagógicaspt_BR
dc.subjectHistory;pt_BR
dc.subjectLearning;pt_BR
dc.subjectPedagogical practicespt_BR
dc.titleA DISCIPLINA HISTÓRIA NO ENSINO FUNDAMENTAL I: análise dessa prática na UEMD Sarney de Araújo Costa Codó MA.pt_BR
dc.title.alternativeTHE SUBJECT HISTORY IN ELEMENTARY SCHOOL I: analysis of this practice at UEMD Sarney de Araújo Costa Codó MA.pt_BR
dc.typeOtherpt_BR
Aparece nas coleções:TCCs de Graduação em Ciências Humanas/História do Campus de Codó

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