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dc.contributor.authorNUNES, Bruno Fernando Costa-
dc.date.accessioned2022-05-23T14:36:48Z-
dc.date.available2022-05-23T14:36:48Z-
dc.date.issued2021-04-29-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/5080-
dc.descriptionABSTRACT This research has as specific objectives: To present the practices and actions of corporate social responsibility aimed at cultural promotion, carried out by Vale S.A. in the state of Maranhäo; identify whether the company benefits from tax incentives the culture; the evolution of social investment in the years 2017, 2018 and 2019. The methodology the research is characterized as descriptive, documentary and quantitative. To achieve the main objective of this study, the financial, sustainability, and administrative reports were analyzed, in addition to the financial statements and social statements for the years 2017, 2018 and 2019. The results of this research showed that Vale S.A. promoted through its Vale Maranhäo Culture Center during the research period, 620 projects and cultural events in Maranhäo, which had 344,237 visits during the period of this research. The company invested approximately 55.7 million reais in social projects in Maranhäo between 2018 and 2019. However, Vale did not show in its reports or financial statements whether the company benefited from tax incentives to culture in Maranhäo.pt_BR
dc.description.abstractRESUMO A presente pesquisa tem como objetivos específicos: Apresentar as práticas e ações de responsabilidade social corporativa voltadas para a promoção cultural, realizadas pela empresa Vale S.A. no estado do Maranhão; identificar se a empresa é beneficiada com incentivos fiscais a cultura; evidenciar a evolução do investimento social nos anos 2017, 2018 e 2019. Quanto a metodologia; a pesquisa caracteriza-se como descritiva, documental e quantitativa. Para atingir o objetivo principal desse estudo, foram analisados os relatórios financeiros, de sustentabilidade, e administrativos, além das demonstrações financeiras e balanços sociais dos anos 2017, 2018 e 2019. Os resultados desta pesquisa demonstraram que a Vale S.A. promoveu por meio de seu Centro de Cultura Vale Maranhão durante o período pesquisado, 620 projetos e eventos culturais no Maranhão, que contaram com 344.237 visitas durante o período desta pesquisa. A empresa investiu entre 2018 e 2019 aproximadamente 55,7 milhões de reais em projetos sociais no Maranhão. No entanto a Vale não evidenciou em seus relatórios ou em suas demonstrações financeira, se era beneficiada por incentivos fiscais a cultura no Maranhão.pt_BR
dc.language.isootherpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Maranhãopt_BR
dc.subjectresponsabilidade social;pt_BR
dc.subjectincentivos fiscais;pt_BR
dc.subjectcultura.pt_BR
dc.subjectsocial responsibility;pt_BR
dc.subjecttax incentives;pt_BR
dc.subjectculture.pt_BR
dc.titleResponsabilidade social empresarial e incentivos fiscais: um estudo sobre os incentivos fiscais à cultura concedidos a Vale S.A. no Maranhão e seus benefícios a comunidade localpt_BR
dc.title.alternativeCorporate social responsibility and tax incentives: a study on the cultural tax incentives granted to Vale S.A. in Maranhão and its benefits to the local communitypt_BR
dc.typeOtherpt_BR
Aparece nas coleções:TCCs de Graduação em Ciências Contábeis do Campus do Bacanga

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