Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://hdl.handle.net/123456789/5456
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dc.contributor.authorMONTE JUNIOR, Ubiratan Carvalho-
dc.date.accessioned2022-08-08T15:51:50Z-
dc.date.available2022-08-08T15:51:50Z-
dc.date.issued2022-07-22-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/5456-
dc.descriptionABSTRACT This study is based on the conception of the factors that define the consumption of customers in the Fast Food market in the City of São Luís-MA, in order to understand the importance of these factors for the consumerist profile and for the consolidation of the relationship between company and customer. In this way, the specific objectives are considered: to understand the conceptual and methodological aspects about the market in the Fast Food sector; to observe the importance of the factors that permeate the customer's consumption decisions in the current market; to draw a comparative profile between two Fast Food companies in the city of São Luís - MA about the aspects that determine the consumption preferences of customers. In order for this apparatus to be built, descriptive and quantitative research was used, as it is based on a study of field data in two entities of the Fast Food sector (Alpha and Beta), and supplanting comparative content. Thus, the development and creation of the food market in the Fast Food sector was understood, in addition, it was proposed to reflect on the importance of the consumerist profile of the customer as well as the conceptualization of the various factors that influence purchase decisions. In this way, it was possible to verify that the factors: market, culture, social, personal and psychological are fundamental to determine the profile of the customer who consumes, whether products or services, and their loyalty, as well as satisfaction are also built by the concomitant dynamics. that these factors establish.pt_BR
dc.description.abstractRESUMO Este estudo, pontua-se a partir da concepção dos fatores que definem o consumo dos clientes no mercado de Fast Food na Cidade de São Luís-MA, com o intuito de compreender a importância desses fatores para o perfil consumerista e para a consolidação da relação entre empresa e cliente. Dessa forma, considera-se os objetivos específicos: entender os aspectos conceituais e metodológicas acerca do mercado no setor de Fast Food; observar a importância dos fatores que permeiam as decisões de consumo do cliente no mercado atual; traçar o perfil comparativo entre duas empresas de Fast Food da cidade de São Luís - MA acerca dos aspectos que determinam as preferências de consumo dos clientes. Para que este aparato pudesse ser construído, utilizou-se de pesquisa descritiva e quantitativa, pois fundamenta-se em estudo de dados de campo em duas entidades do setor de Fast Food (Alfa e Beta), e suplantando teor comparativo. Assim, compreendeu-se o desenvolvimento e criação do mercado alimentício do setor de Fast Food, além disso, propôs-se refletir sobre a importância do perfil consumerista do cliente bem com a conceituação dos diversos fatores que influenciam as decisões de compra. Dessa forma, pôde-se constatar que os fatores: mercado, cultura, social, pessoal e psicológico são fundamentais para determinar o perfil do cliente que consome, quer seja produtos ou serviços, e sua fidelização, bem como satisfação também são construídas pela dinâmica concomitante que estes fatores estabelecem.pt_BR
dc.language.isootherpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Maranhãopt_BR
dc.subjectfatores;pt_BR
dc.subjectdecisões de consumo;pt_BR
dc.subjectFast Food;pt_BR
dc.subjectcliente.pt_BR
dc.subjectfactors;pt_BR
dc.subjectconsumer decisions;pt_BR
dc.subjectFast Food;pt_BR
dc.subjectclient.pt_BR
dc.titleFatores que definem decisões de consumo: um estudo comparativo entre microempresas de Fast Food em São Luís – MApt_BR
dc.title.alternativeFactors that define consumption decisions: a comparative study among Fast Food micro-enterprises in São Luís - MApt_BR
dc.typeOtherpt_BR
Aparece nas coleções:TCCs de Graduação em Administração do Campus do Bacanga

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