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dc.contributor.authorARAUJO, Diogo Fernandes Rodrigues-
dc.date.accessioned2022-08-16T16:54:59Z-
dc.date.available2022-08-16T16:54:59Z-
dc.date.issued2019-12-12-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/5524-
dc.descriptionABSTRACT Selective processes have undergone some changes over the years, this is largely due to the needs of organizations, as well as the results that organizations want to have from selection. From the data obtained at ABStartups there was an increase in the number of startups, and therefore the need for hiring staff, raising the question: what are the tools used by startups in their selection processes, and whether organizational culture is a factor? influences the choice of candidates? The overall objective was to understand if organizational culture is an important factor in the selection process of startups. Regarding the methodology, the work was a qualitative research regarding the approach of the problem, from the point of view of the technical procedures, there was a case study in the startups “Te Orient, Student!” and “ImaginaKIDS”, from september 27 to november 14, 2019, applied interview in Black Swan Space. The results were that the startups studied use the organizational culture as a tool to select employees, and they consider it important to select candidates that fit the startup culture, thus contributing to better results for the organization itself. It is concluded that the selection process is essential for any startup and the organizational culture selects the employees of the startups.pt_BR
dc.description.abstractRESUMO Os processos seletivos vêm sofrendo algumas alterações ao longo dos anos, isso muito se deve às necessidades das organizações, assim como os resultados que as organizações desejam ter a partir da seleção. A partir dos dados conseguidos na ABStartups houve um aumento no número de startups, e por conseguinte a necessidade de contratação de pessoal, surgindo a pergunta problema — “as startups utilizam sua cultura organizacional para selecionar os seus colaboradores?” O objetivo geral foi compreender se a cultura organizacional é um fator importante no processo seletivo das startups. Quanto à metodologia o trabalho foi uma pesquisa qualitativa quanto a abordagem do problema, do ponto de vista dos procedimentos técnicos houve estudo de caso nas startups “Te Orienta, Estudante!” e “ImaginaKIDS”, no período de 27 de setembro a 14 de novembro de 2019, aplicado entrevista no Espaço do Black Swan. Os resultados foram que as startups estudadas utilizam a cultura organizacional como ferramenta para selecionar os colaboradores, e que consideram importante selecionar candidatos que se adequem a cultura da startup, contribuindo assim com melhores resultados para a própria organização. Conclui-se que o processo seletivo é essencial para qualquer startup e a cultura organizacional acaba por selecionar os seus colaboradores.pt_BR
dc.language.isootherpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Maranhãopt_BR
dc.subjectprocesso seletivo;pt_BR
dc.subjectcultura organizacional;pt_BR
dc.subjectStartups.pt_BR
dc.subjectselection process;pt_BR
dc.subjectorganizational culture;pt_BR
dc.subjectStartups.pt_BR
dc.titleCultura organizacional e processo seletivo: estudo de caso das startups “Te Orienta, Estudante!” e “ImaginaKIDS”pt_BR
dc.title.alternativeOrganizational culture and the selection process: a case study of the startups "Te Orienta, Estudante!" and "ImaginaKIDS"pt_BR
dc.typeOtherpt_BR
Aparece nas coleções:TCCs de Graduação em Administração do Campus do Bacanga

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