Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://hdl.handle.net/123456789/5643
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dc.contributor.authorMOTA, Carlos Gabriel Macena-
dc.date.accessioned2022-10-06T16:58:32Z-
dc.date.available2022-10-06T16:58:32Z-
dc.date.issued2022-06-09-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/5643-
dc.descriptionABSTRACT The main objective of the present study is to analyze the social organization of cosplayers' groups formed during and after the AnimaCon event, aiming to show how the individual cosplay construction occurs, as well as how this culture economically influences the lives of people who identify themselves with this medium, developed locally since 2008 and lasting until today, through events. The research was developed through the analysis of interviews and questionnaires, coupled with bibliographic studies, which allowed the synthesis of the participants' experiences with theoretical understandings, enabling the understanding of the formation of the cosplay figure that goes beyond characterization. The study, ethnographic in nature, has a qualitative character, allowing the study of the culture and behavior of the cosplay group, held at the AnimaCon event in the months of August and December 2021, in the city of Imperatriz-MA, where cosplay events, videogame championships games card championships, dances and music, enabling people from the city and region to socialize in this cultural environment that is also already a global phenomenon, thanks to the internet, TV, radio, music and other means that stimulate youth engagement and participation.pt_BR
dc.description.abstractRESUMO O presente estudo tem por objetivo principal analisar a organização social dos grupos de participantes cosplayers formados durante e após o evento AnimaCon, visando mostrar como ocorre a construção individual do cosplay, bem como essa cultura influencia economicamente a vida das pessoas que se identificam com esse meio, desenvolvido localmente desde 2008 e perdura até os dias atuais, por meio de eventos. A pesquisa foi desenvolvida através da análise das entrevistas e questionários, atreladas a estudos bibliográficos, que permitiram a sintetização das experiencias dos participantes com os entendimentos teóricos, possibilitando a compreensão da formação da figura cosplay que vai além da caracterização. O estudo, de cunho etnográfico, tem caráter qualitativo, possibilitando o estudo da cultura e o comportamento do grupo cosplay, realizado no evento AnimaCon nos meses de agosto e dezembro de 2021, na cidade de Imperatriz-MA, onde são desenvolvidos os eventos de cosplay, campeonatos de videogames, campeonatos de cartas de games, danças e músicas, possibilitando que as pessoas da cidade e região socializem nesse meio cultural que também já é um fenômeno global, graças à internet, TV, rádio, música e outros meios que estimulam o engajamento e participação juvenil.pt_BR
dc.language.isootherpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Maranhãopt_BR
dc.subjectCosplay;pt_BR
dc.subjectevento;pt_BR
dc.subjectconstrução;pt_BR
dc.subjectperformance;pt_BR
dc.subjectgrupo.pt_BR
dc.subjectCosplay;pt_BR
dc.subjectevent;pt_BR
dc.subjectconstruction;pt_BR
dc.subjectperformance;pt_BR
dc.subjectgroup.pt_BR
dc.titleEvento Animacom: a construção da figura cosplay online e offline na cidade de Imperatriz –pt_BR
dc.title.alternativeAnimacom event: the construction of the cosplay figure online and offline in the city of Imperatriz - MApt_BR
dc.typeOtherpt_BR
Aparece nas coleções:TCC de Graduação em Ciências Humanas/Sociologia do Campus de Imperatriz

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