Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://hdl.handle.net/123456789/5974
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dc.contributor.authorCOSTA, Bibiana Soares-
dc.date.accessioned2023-01-06T14:37:00Z-
dc.date.available2023-01-06T14:37:00Z-
dc.date.issued2022-12-01-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/5974-
dc.descriptionThe theme of this article is “The Practice of Physical Education in the Teaching-Learning process of Early Childhood Education: a case study by J.I “Inácio Martins”. In this perspective, it is questioned to what extent Physical Education contributes to a significant teaching-learning process, taking into account values such as: attitudes of respect, equity, rules and disciplines in the school context. The objective of this study is to analyze the practice of Physical Education in Early Childhood Education, emphasizing the various aspects (social, cultural, affective, cognitive, psychomotor) and its benefits in pedagogical practice, based on research using the bibliographic method, based on scientific works and a Case Study carried out at J.I Inácio Martins. Specifically, we seek to carry out a bibliographical study and a study on the Practice of Physical Education in Early Childhood Education; make a brief history of Physical Education, laws and decrees that govern discipline in early childhood education; recognize the benefits that the use of physical education practice brings to the teaching-learning process and leave suggestions for physical activities to be developed at school, as emphasized by several authors. Finally, it is intended that this research arouse the interest of educators, in the sense of implementing the practice of Physical Education in the classroom.pt_BR
dc.description.abstractEste artigo traz como temática “A Prática da Educação Física no processo de Ensino Aprendizagem da Educação Infantil: estudo de caso J.I “Inácio Martins”. Nesta perspectiva questiona-se até que ponto a Educação Física contribui para que haja um processo de ensino-aprendizagem significativo, levando em consideração, valores tais como: atitudes de respeito, equidade, regras e disciplinas no contexto escolar. Objetiva-se com este estudo, analisar a prática da Educação Física no Ensino Infantil, enfatizando os diversos aspectos (social, cultural, afetivo, cognitivo, psicomotor) e, seus benefícios na prática pedagógica, a partir de pesquisas com utilização do método bibliográfico, baseada em obras científicas e um Estudo de Caso realizado no J.I Inácio Martins. Especificamente, busca-se realizar um estudo bibliográfico e um estudo sobre a Prática da Educação Física no ensino Infantil; fazer um breve histórico da Educação Física, suas leis e decretos que regem a disciplina na educação infantil; reconhecer os benefícios que o uso da prática de educação física traz para o processo de ensino-aprendizagem e deixar sugestões de atividades físicas a serem desenvolvidas na Escola, como enfatizam diversos autores. Enfim, pretende-se que esta pesquisa desperte o interesse dos educadores, no sentido de executar a prática da Educação Física na sala de aula.pt_BR
dc.language.isootherpt_BR
dc.publisherUFMApt_BR
dc.subjectEducação Física;pt_BR
dc.subjectEnsino-Aprendizagem;pt_BR
dc.subjectEducação Infantilpt_BR
dc.subjectPhysical Education;pt_BR
dc.subjectTeachingLearning;pt_BR
dc.subjectEarly Childhood Educationpt_BR
dc.titleA PRÁTICA DA EDUCAÇÃO FÍSICA NO PROCESSO DE ENSINO-APRENDIZAGEM DA EDUCAÇÃO INFANTIL: Estudo de Caso Jardim de Infância “Inácio Martins”pt_BR
dc.title.alternativeTHE PRACTICE OF PHYSICAL EDUCATION IN THE PROCESS OF TEACHING-LEARNING OF EARLY CHILDHOOD EDUCATION: Case Study “Inácio Martins” Kindergartenpt_BR
dc.typeOtherpt_BR
Aparece nas coleções:TCCs do Curso de Graduação em Educação Física do Campus de Pinheiro

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