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dc.contributor.authorFERREIRA, Laryssa Beatriz Moreira Buna-
dc.date.accessioned2023-06-07T18:02:40Z-
dc.date.available2023-06-07T18:02:40Z-
dc.date.issued2022-12-21-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/6433-
dc.descriptionThe general objective of this research was to carry out a bibliographical survey on the consumer market of high-end developments during the Covid-19 pandemic. The bibliographic review was based on reference articles and publications from institutions such as the Brazilian Association of Real Estate Credit and Savings Entities (ABECIP), the Brazilian Association of Real Estate Developers (Abrainc) and Sinduscon. The factors that influence consumer buying behavior were addressed, with emphasis on cultural, social, personal and psychological aspects. The characteristics and scenario of the high-end real estate market during the Covid-19 pandemic in Brazil were also presented. It was found that the market in São Paulo and Rio de Janeiro remained high throughout the period, with an increase in launches, sales and m² appreciation in neighborhoods traditionally considered to have high purchasing power. It is therefore concluded that the pandemic had a positive impact on the high-end real estate market in the country, with emphasis on the main capitals in southeastern Brazil.pt_BR
dc.description.abstractO objetivo geral dessa pesquisa foi realizar um levantamento bibliográfico sobre o mercado consumidor de empreendimentos de alto padrão no decorrer da pandemia de Covid-19. A revisão bibliográfica foi pautada em artigos de referência e publicações de instituições como Associação Brasileira das Entidades de Crédito Imobiliário e Poupança (ABECIP), Associação Brasileira de Incorporadoras Imobiliárias (Abrainc) e Sinduscon. Foram abordados os fatores que influenciam o comportamento de compra do consumidor, com ênfase nos aspectos culturais, sociais, pessoais e psicológicos. Foram ainda apresentadas as características e o cenário do mercado imobiliário de alto padrão durante a pandemia de Covid-19 no Brasil. Verificou-se que o mercado paulista e carioca se mantiveram em alta durante todo o período, com aumento dos lançamentos, vendas e valorização do m² nos bairros considerados tradicionalmente de alto poder aquisitivo. Conclui-se então que a pandemia impactou positivamente o mercado imobiliário de alto nível no país, com destaque para as principais capitais do sudeste brasileiro.pt_BR
dc.publisherUFMApt_BR
dc.subjectComportamento do Consumidor;pt_BR
dc.subjectMercado Imobiliário;pt_BR
dc.subjectEmpreendimento;pt_BR
dc.subjectAlto Padrão;pt_BR
dc.subjectCovid-19pt_BR
dc.subjectConsumer Behavior;pt_BR
dc.subjectReal estate market;pt_BR
dc.subjectEnterprise;pt_BR
dc.subjectHigh standard;pt_BR
dc.subjectCovid-19pt_BR
dc.titleO COMPORTAMENTO DO CONSUMIDOR DE EMPREENDIMENTOS RESIDENCIAIS DE ALTO PADRÃOpt_BR
dc.title.alternativeCONSUMER BEHAVIOR OF HIGH STANDARD RESIDENTIAL DEVELOPMENTSpt_BR
dc.typeOtherpt_BR
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