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dc.contributor.authorREIS, Felipe Pinheiro dos-
dc.date.accessioned2023-07-11T16:25:56Z-
dc.date.available2023-07-11T16:25:56Z-
dc.date.issued2018-07-23-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/6584-
dc.descriptionABSTRACT Analyze Monster High Zomby Gaga Doll under aesthetics and semiotics field. Besides these two sciences, broaches principally about design and psychology of consumption, not forgetting art, since it’s engendered in many points along this research. Specifying the similarity between concepts used by the dolls brand Monster High and the singer Lady Gaga, discusses about them in a brief and general way, to focus on the roles played by them in an actual media context, also exposing how Zomby Gaga shows itself as their material and hybrid fruit. In this scene, it’s allowed to descant on the monster and star-artist figurations, and their respective symbologies as well. Still on an aesthetic and emotional level, expatiates about the manner how design minimizes their previous functional character to conventionally operates with hedonist and self-image referring quality, besides quoting kitsch and it’s historic transfiguration.pt_BR
dc.description.abstractRESUMO Analisa a boneca Monster High Zomby Gaga sob o campo da estética e da semiótica. Além destas duas ciências, aborda principalmente sobre o design e psicologia do consumo, sem excluir a arte, estando esta engendrada em vários pontos ao longo da pesquisa. Destrinchando a semelhança entre conceitos utilizados pela marca de bonecas Monster High e pela cantora Lady Gaga, trata sobre estas de forma breve e geral, para focar nos papéis que elas exercem num contexto midiático atual, expondo também como Zomby Gaga se mostra um fruto híbrido e material destas duas. Neste cenário, é permitido dissertar acerca das imagens do monstro e do artista-estrela, assim como suas respectivas simbologias. Ainda a um nível estético e emocional, discorre-se sobre a maneira como o design diminui seu caráter outrora prioritariamente funcional para operar convenientemente com a qualidade hedonista e referente à auto-imagem, além de citar o kitsch e sua transfiguração histórica.pt_BR
dc.language.isootherpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Maranhãopt_BR
dc.subject​design emocional;pt_BR
dc.subjectpsicologia do consumo;pt_BR
dc.subjectMonster High;pt_BR
dc.subjectLady Gaga;pt_BR
dc.subjectkitsch.pt_BR
dc.subject​emotional design;pt_BR
dc.subjectpsychology of consumption.pt_BR
dc.titleAnálise semiótica e estética da boneca Monster High Zomby Gagapt_BR
dc.title.alternativeSemiotic and aesthetic analysis of the Monster High Zomby Gaga dollpt_BR
dc.typeOtherpt_BR
Aparece nas coleções:TCCs de Graduação em Design do Campus do Bacanga

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