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dc.contributor.authorCOSTA, Dàphiny Venância-
dc.date.accessioned2023-07-21T12:28:35Z-
dc.date.available2023-07-21T12:28:35Z-
dc.date.issued2022-12-15-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/6638-
dc.descriptionThe main focus of this work is to approach music as a playful instrument and integrator of new knowledge since kindergarten. From the general objective of analyzing about a productive and integrative work that uses music, as well as highlighting a constructivist approach to work in Early Childhood Education, in order to perceive the contributions of music as a playful instrument and facilitator of diverse learning and based on the child's experience. Thus, it aimed to identify the fields of experience where music is included in the Base National Comum Curricular (BNCC) 2017, reporting how these fields can guide the development of the child in different forms of language. Based on the study of a qualitative nature, and the collection of information from secondary sources, with a descriptive approach, including a bibliographical review. Based on this study, it was found that music can be worked on through games, songs, dances, games and conversation circles, through guided activities, seeking to achieve goals creatively planned by teachers with children. Sensitizing the little ones about the sound of the rhymed word, with the intonation of verses, including riddles.pt_BR
dc.description.abstractEste trabalho tem como foco principal abordar a música como instrumento lúdico e integrador de novos saberes desde a Educação Infantil. A partir do objetivo geral de analisar acerca de um trabalho produtivo e integrador que utilize a música, bem como destacar uma abordagem construtivista de trabalho na Educação Infantil, a fim de perceber as contribuições da música como instrumento lúdico e facilitador de aprendizagens diversas e calcadas na experiência da criança. Assim, teve em vista identificar os campos de experiência onde a música está incluída na Base Nacional Comum Curricular (BNCC) 2017, relatando de que maneira esses campos podem orientar o desenvolvimento da criança sob diferentes formas de linguagem. Com base no estudo de natureza qualitativa, e da coleta de informações de fontes secundárias, com abordagem descritiva, incluindo revisão bibliográfica. Constatou-se com base nesse estudo que a música pode ser trabalhada mediante brincadeiras, canções, danças, jogos e roda de conversa, através de atividades dirigidas, buscando alcançar objetivos planejado pelos professores com as crianças criativamente. Sensibilizando os pequenos quanto à sonoridade da palavra rimada, com a entoação de versos, incluindo adivinhas.pt_BR
dc.publisherUFMApt_BR
dc.subjectEducação Infantil;pt_BR
dc.subjectMúsica;pt_BR
dc.subjectLudicidadept_BR
dc.subjectEarly Childhood Education;pt_BR
dc.subjectSong;pt_BR
dc.subjectPlayfulnesspt_BR
dc.titleA MÚSICA COMO INSTRUMENTO LÚDICO E INTEGRADOR DE NOVOS SABERES DESDE A EDUCAÇÃO INFANTILpt_BR
dc.title.alternativeMUSIC AS A PLAYING INSTRUMENT AND INTEGRATOR OF NEW KNOWLEDGE FROM CHILDHOOD EDUCATIONpt_BR
dc.typeOtherpt_BR
Aparece nas coleções:TCCs de Graduação em Pedagogia do Campus de Imperatriz

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