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dc.contributor.authorCRUZ, Hildene Serra da-
dc.date.accessioned2023-07-26T17:06:18Z-
dc.date.available2023-07-26T17:06:18Z-
dc.date.issued2023-01-09-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/6686-
dc.descriptionABSTRACT The present work aims to understand how hospitality relations, from management to stakeholders, can favor the provision of shopping center services during the COVID- 19 pandemic. To achieve this objective, a single case study was carried out in a shopping center in São Luís, Maranhão. The research is qualitative and exploratory. A single case study was adopted, so that data were collected from an interview, followed by a content analysis of the transcribed audios. Regarding the results obtained, it is accepted that the mall, in order to maintain the hospitality relationship during the pandemic, sought to maintain the relationship already established in the perspective of better serving the customer and the stakeholders within the organization. It is pointed out that there were changes in the provision of services before and after the COVID-19 pandemic, which was provided in person and became completely online, while maintaining hospitality in customer service and in the relationship with stakeholders.pt_BR
dc.description.abstractRESUMO O presente trabalho tem como objetivo compreender de que forma as relações de hospitalidade, a partir da gestão para stakeholders, podem favorecer a prestação de serviços de shoppings center no decorrer da pandemia da COVID-19. Para o alcance de tal objetivo, foi realizado um estudo de caso único em um shopping de São Luís, no Maranhão. A pesquisa é qualitativa e de caráter exploratório. Adotou-se um estudo de caso único, de modo que os dados foram coletados a partir de uma entrevista, em seguida foi realizada uma análise de conteúdo dos áudios transcritos. Em relação aos resultados obtidos, verificou-se que o shopping, para manter a relação de hospitalidade durante a pandemia, buscou conservar a relação já estabelecida na perspectiva de melhor atender o cliente e o stakeholders dentro da organização. Pontua-se que houve alterações na prestação de serviços antes e depois da pandemia de COVID-19, o qual era prestado de forma presencial e passou a ser completamente online, todavia mantendo a hospitalidade no atendimento ao cliente e na relação com os stakeholders.pt_BR
dc.language.isootherpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Maranhãopt_BR
dc.subjecthospitalidade;pt_BR
dc.subjectstakeholders;pt_BR
dc.subjectpandemia da COVID-19;pt_BR
dc.subjectserviços;pt_BR
dc.subjectshopping.pt_BR
dc.subjecthospitality;pt_BR
dc.subjectshareholders;pt_BR
dc.subjectCOVID-19 pandemic;pt_BR
dc.subjectservices.pt_BR
dc.titleHospitalidade e gestão para stakeholders em shopping centers durante a pandemia da covid-19: evidências de um estudo de caso em São Luís/MApt_BR
dc.title.alternativeHospitality and management for stakeholders in shopping centers during the covid-19 pandemic: evidence from a case study in São Luís/MApt_BR
dc.typeOtherpt_BR
Aparece nas coleções:TCCs de Graduação em Hotelaria do Campus do Bacanga

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