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dc.contributor.authorSILVA, Livinny Larissa Gonçalves da-
dc.date.accessioned2023-07-31T17:05:45Z-
dc.date.available2023-07-31T17:05:45Z-
dc.date.issued2022-12-22-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/6710-
dc.descriptionABSTRACT São Luís Island is a tourist destination that has gained more space and recognition for its beauties and cultural attractions. And to stay within this range, it is necessary to be ahead and surprise the tourist. The objective of this work is to catalog the tours of São Luís do Maranhão classified as experience tourism, to analyze whether such tours can be classified as experience tourism and why, based on the dimensions of Pine II and Gilmore (1999). Using the bibliographic and descriptive method, based on the survey carried out by Sebrae Ma, Polo São Luís, which includes the municipalities of São Luís, São José de Ribamar, Raposa, Paço do Lumiar and Alcântara. Finally, 15 tours were catalogued, as they fit within the scope of experience tourism and for future work it is recommended to catalog other tours that did not enter the Sebrae list but which are already being practiced, in addition to field research to evaluate the experience of tourists.pt_BR
dc.description.abstractRESUMO A Ilha de São Luís é um destino turístico que tem ganhado mais espaço e reconhecimento por suas belezas e atrativos culturais. E para se manter dentro desse páreo é necessário estar à frente e surpreender o turista. O trabalho tem por objetivo catalogar os passeios de São Luís do Maranhão classificados como turismo de experiência, analisar se tais passeios podem se enquadrar como turismo de experiência e o porquê, embasada nas dimensões de Pine II e Gilmore (1999). Utilizando o método de análise qualitativa, baseada no levantamento feito pelo Sebrae -MA, Polo São Luís, que contempla os municípios de São Luís, São José de Ribamar, Raposa, Paço do Lumiar e Alcântara. Por fim foram analisados 15 passeios, que se enquadram dentro do recorte de turismo de experiência. Para trabalhos futuros recomenda-se a catalogação e análise de outros passeios que não entraram na relação do Sebrae mas que já estão sendo praticados, além de pesquisa de campo para avaliar a experiência dos turistas.pt_BR
dc.language.isootherpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal do Maranhãopt_BR
dc.subjectexperiência;pt_BR
dc.subjectSão Luís;pt_BR
dc.subjectturismo de experiência.pt_BR
dc.subjectexperience;pt_BR
dc.subjectSão Luís;pt_BR
dc.subjectexperience tourism.pt_BR
dc.titleA experiência como vantagem competitiva no turismo: o caso São Luis do Maranhãopt_BR
dc.title.alternativeExperience as a competitive advantage in tourism: the case of São Luis do Maranhãopt_BR
dc.typeOtherpt_BR
Aparece nas coleções:TCCs de Graduação em Hotelaria do Campus do Bacanga

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