Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://hdl.handle.net/123456789/6756
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dc.contributor.authorMEDEIROS, Luiz Antônio Lopes de-
dc.date.accessioned2023-08-03T12:52:59Z-
dc.date.available2023-08-03T12:52:59Z-
dc.date.issued2022-01-24-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/6756-
dc.descriptionBubalinoculture culture has been developing nationally, proving to be an option for ranchers for the production of quality meat, however, an adjustment in the scale of production and in the profile of consumers is necessary. The objective of this experiment was to highlight the buffalo meat market from the consumer's point of view, seeking to identify the limiting factors for its consumption, the opportunities and challenges that this product experiences in the Viana - MA market, Brazil. Data collection was carried out through an intentional random sample, statistically significant, with sampling based on the estimated population of municipality. The 400 interviewees were approached in the main slaughterhouses, supermarkets and the public market in the municipality, through a direct descriptive research with the application of a structured questionnaire. Among the interviewees, 394 (98.50%) said they knew buffalo meat, but 369 (92.25%) responded positively to the consumption of buffalo meat, as they declared to know and consume the product with some frequency. It was found that 70.5% of respondents said they were willing to pay with a higher cost, while 29.5% disagreed with paying more for the origin, that is, without concern for food security. As for the ideal place to buy buffalo meat, they would like to buy this product directly from the producer (41.5%), on the city's free market / market (35.25%) and in supermarkets (23.25%). The great availability of the product on the market and its value slightly lower than that of beef have influenced the moment of choice. The lack of information regarding itus benefits has limited the growth in demand.pt_BR
dc.description.abstractA bubalinocultura vem se desenvolvendo nacionalmente, revelando-se uma opção aos pecuaristas para a produção de carne de qualidade, contudo é necessário um ajuste na escala de produção e no perfil dos consumidores. Neste contexto, objetivou-se com este experimento evidenciar o mercado da carne bubalina em relação ao ponto de vista do consumidor, buscando-se identificar os fatores limitantes para o seu consumo, oportunidades e desafios que esse produto vivencia no mercado de Viana - MA, Brasil. A coleta de dados foi realizada através de uma amostra intencional aleatória, estatisticamente significativa, com amostragem baseada na população do município. Os 400 entrevistados foram abordados nos principais frigoríficos, supermercados e mercado público do município, através de uma pesquisa descritiva direta com a aplicação de um questionário estruturado. Entre os entrevistados, 394 (98,50%) afirmaram conhecer a carne de búfalo, porém 369 (92,25%) responderam positivamente ao consumo da carne de búfalo, pois declararam conhecer e consumir com alguma frequência o produto. Verificou-se que 70,5% dos entrevistados afirmaram estar disposto a arcar com um custo maior, enquanto 29,5% discordaram com em pagar a mais pela procedência, ou seja, sem preocupação com a segurança alimentar. Quanto ao local ideal para adquirir a carne de búfalo, gostariam de comprar este produto diretamente do produtor (41,5%), no mercado/feira livre da cidade (35,25%) e em supermercados (23,25%). A grande disponibilidade do produto no mercado e seu valor um pouco inferior à carne bovina têm influenciado no momento da escolha. A falta de informação referente aos seus benefícios tem limitado o crescimento da demanda.pt_BR
dc.publisherUFMApt_BR
dc.subjectBubalinocultura;pt_BR
dc.subjectComercialização;pt_BR
dc.subjectConsumidor;pt_BR
dc.subjectPecuaristapt_BR
dc.subjectBubalinoculture;pt_BR
dc.subjectMarketing;pt_BR
dc.subjectConsumer;pt_BR
dc.subjectPecuaristpt_BR
dc.titlePerfil e hábito dos consumidores de carne bubalina em Viana - MApt_BR
dc.title.alternativeProfile and habits of consumers of buffalo meat in Viana - MApt_BR
dc.typeOtherpt_BR
Aparece nas coleções:TCC de Graduação em Zootecnia do Campus de Chapadinha

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