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dc.contributor.authorSANTANA, Matheus dos Santos-
dc.date.accessioned2023-10-06T16:31:44Z-
dc.date.available2023-10-06T16:31:44Z-
dc.date.issued2022-12-15-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/7034-
dc.descriptionABSTRACT In 2020, the covid-19 pandemic transformed the world, establishing social isolation as a prevention of the virus, directly impacting work relations and implying the adoption of the home office by organizations. This article aims to analyze the challenges encountered by leaders in public management with the home office, in the context of the covid-19 pandemic and the strategies used to overcome them, through a case study in a Public Institution of Higher Education. The survey was carried out with the heads of the administrative area of the IHE. 82 online responses were collected and 3 interviews were conducted in order to deepen the analysis of the results obtained through the tests. The survey presented as main challenges, the failure to detect problems - regarding health and safety - of employees and adaptation to the work routine, with the need to change processes and tasks, satisfaction of infrastructure and internal communication. And as main strategies, monitoring work activities - through online meetings, division of demands and training.pt_BR
dc.description.abstractRESUMO Em 2020, a pandemia de covid-19 transformou o mundo substancialmente, estabelecendo o isolamento social como prevenção ao vírus, impactando diretamente nas relações de trabalho e implicando na adoção do home office pelas organizações. O presente artigo objetiva analisar os desafios encontrados por líderes na gestão pública com o home office, no contexto da pandemia de covid-19 e as estratégias utilizadas para superá-los, por meio de um estudo de caso em uma Instituição Pública de Ensino Superior. A pesquisa foi realizada junto às chefias da área administrativa da IES. Foram coletadas 82 respostas online e realizadas 3 entrevistas a fim de que fossem aprofundadas as análises dos resultados obtidos por meio dos questionários. A pesquisa apontou como principais desafios, a não detecção de problemas – quanto à saúde e segurança - dos funcionários e adaptação à rotina de trabalho, com a necessidade de mudança nos processos e tarefas, adequação da infraestrutura e na comunicação interna. E como principais estratégias, o alinhamento das atividades laborais - através de reuniões online, divisões das demandas e treinamentos.pt_BR
dc.language.isootherpt_BR
dc.subjectliderança;pt_BR
dc.subjectGestão pública;pt_BR
dc.subjectHome office.pt_BR
dc.subjectleadership;pt_BR
dc.subjectPublic administration;pt_BR
dc.subjectHome office.pt_BR
dc.titleDesafios da liderança no setor público sob a perspectiva do home office na pandemia de covid-19: estudo em uma Instituição Pública de Ensino Superiorpt_BR
dc.title.alternativeLeadership challenges in the public sector from the perspective of the home office in the covid-19 pandemic: a study at a Public Higher Education Institutionpt_BR
dc.typeOtherpt_BR
Aparece nas coleções:TCCs de Graduação em Administração do Campus do Bacanga

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