Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://hdl.handle.net/123456789/7134
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dc.contributor.authorMELO, Camila Pereira-
dc.date.accessioned2023-11-13T17:51:07Z-
dc.date.available2023-11-13T17:51:07Z-
dc.date.issued2023-07-18-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/7134-
dc.descriptionMusic and design share the commonality of conveying a message through an aesthetic experience that evokes emotions and promotes transformations. This union results in audiovisual design, widely present in the music industry, with the aim of creating impactful narratives through graphic elements. One format of audiovisual design is animation, which involves the artistic process of bringing images to life. Based on this close relationship between music and image, the present study seeks to explore the synergy between these two objects to address a possible current issue: the lack of interest among Generation Z in Brazilian music from past decades. To investigate this relationship, an animation based on a song by renowned Brazilian singer Raul Seixas was developed and released, using the animation production methodology proposed by Catherine Winder and Zahra (2011), adapted with design tools. Simultaneously, a research questionnaire was distributed to gather information about social media consumption, music, and perception of the animation. The analysis of the data obtained through the participants’ responses allowed for establishing connections between music and audiovisual consumption and the perception of animation across different age groups.pt_BR
dc.description.abstractA música e o design têm em comum a transmissão de uma mensagem por meio de uma experiência estética que evoca emoções e promove transformações. Essa união resulta no design audiovisual, amplamente presente na indústria musical, com o objetivo de criar narrativas impactantes por meio de elementos gráficos. Um dos formatos do design audiovisual é a animação, que consiste no processo artístico de dar vida a imagens. Com base nessa estreita relação entre música e imagem, o presente estudo busca explorar a sinergia entre esses dois objetos para abordar um possível problema atual: a falta de interesse da geração Z pela música brasileira de décadas passadas. Para investigar essa relação, foi desenvolvida e divulgada uma animação baseada em uma música do renomado cantor brasileiro Raul Seixas, utilizando a metodologia de produção de animação proposta por Catherine Winder e Zahra (2011), adaptada com ferramentas de design. Simultaneamente, um questionário de pesquisa foi distribuído para coletar informações sobre o consumo de mídias sociais, música e percepção da animação. A análise dos dados obtidos por meio das respostas dos participantes permitiu estabelecer conexões entre o consumo de música e audiovisuais e a percepção da animação em diferentes faixas etárias.pt_BR
dc.publisherUFMApt_BR
dc.subjectDesign audiovisual;pt_BR
dc.subjectanimação;pt_BR
dc.subjectmídias sociais;pt_BR
dc.subjectRaul Seixaspt_BR
dc.subjectAudiovisual design;pt_BR
dc.subjectanimation;pt_BR
dc.subjectsocial media;pt_BR
dc.subjectRaul Seixaspt_BR
dc.titleMúsica e Design: conectando a geração Z com a música de Raul Seixas por meio do design audiovisualpt_BR
dc.title.alternativeMusic and Design: connecting generation Z with the music of Raul Seixas by through audiovisual designpt_BR
dc.typeOtherpt_BR
Aparece nas coleções:TCCs de Graduação em Design do Campus do Bacanga

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