Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://hdl.handle.net/123456789/7377
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dc.contributor.authorSILVA, Anna Caroline Carvalho e-
dc.date.accessioned2024-02-29T17:35:07Z-
dc.date.available2024-02-29T17:35:07Z-
dc.date.issued2023-12-14-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/7377-
dc.descriptionInclusive Education is the result of several actions that sought to integrate people with disabilities into regular education through the provision of quality education with equal conditions for all, and to include children with ASD the process is no different. Therefore, the objective of this study was to investigate whether Federal Laws No. 12,764/2012 and No. 13,146/2015 have been applied in a preschool in the city of Imperatriz – MA. Regarding methodology, the investigation regarding the media was bibliographic, documentary and field. The population was understood as an early childhood education school in the city of Imperatriz – MA, and with regard to the sample, this was understood as teachers from this institution, totaling 15 teachers and 1 coordinator. The results showed that there are certain challenges in relation to teachers' knowledge about Autism Spectrum Disorder – ASD, lack of resources (Specialized Educational Service; resource room), overcrowding of autistic students in the classroom; lack of support from the Department of Education; lack of teacher training, aggressiveness and refusal to carry out tasks; Parental resistance in relation to their children's diagnoses were the main difficulties faced by teachers in the process of teaching children with ASD in early childhood education. It is concluded that despite inclusion being present in schools, teachers still face several obstacles as they do not know how to deal with the growing number of children with the characteristics and difficulties presented in this ASD spectrum, therefore, one cannot fail to highlight the importance of training professional educators and a conducive environment, so that they can provide quality education to children with this diagnosis.pt_BR
dc.description.abstractA Educação Inclusiva é resultado de diversas ações que buscaram integrar as pessoas com deficiência ao ensino regular por meio de uma oferta de educação de qualidade com igualdade de condições para todos, e para incluir crianças com TEA o processo não é diferente. Diante disso, objetivou-se nesse estudo investigar se em uma escola de educação infantil do município de Imperatriz – MA tem sido aplicada as Leis Federais n° 12.764/2012 e n° 13.146/2015. Em relação a metodologia, a investigação no que tange aos meios foi bibliográfica, documental e de campo. A população foi compreendida como uma escola de educação infantil do município de Imperatriz – MA, e no que se refere a amostra, essa foi compreendida como professores e professoras dessa instituição totalizando 15 professores e 1 coordenadora. Os resultados mostraram que existem determinados desafios em relação ao conhecimento das professoras sobre Transtorno do Espectro Autista – TEA, carência de recursos (Atendimento Educacional Especializado; sala de recurso), superlotação de alunos autistas na sala de aula; falta de apoio da Secretaria de Educação; falta de formação dos professores, agressividade e recusa em realizar as tarefas; resistência dos pais em relação ao diagnósticos dos filhos foram as principais dificuldades enfrentadas pelos professores no processo de ensino das crianças com TEA na educação infantil. Conclui-se que apesar da inclusão estar se fazendo presente nas escolas, os professores ainda enfrentam vários obstáculos por não saber como lidar com o crescente número de crianças com as características e dificuldades apresentadas neste espectro do TEA, por isso, não se pode deixar de destacar a importância da capacitação dos profissionais educadores e um ambiente propício, para que estes possam proporcionar um ensino de qualidade as crianças com esse diagnóstico.pt_BR
dc.publisherUFMApt_BR
dc.subjectMetodologias;pt_BR
dc.subjectLegislação;pt_BR
dc.subjectProfessores;pt_BR
dc.subjectTranstorno do Espectro Autista;pt_BR
dc.subjectInclusãopt_BR
dc.subjectMethodologies;pt_BR
dc.subjectLegislation;pt_BR
dc.subjectTeachers;pt_BR
dc.subjectAutism Spectrum Disorder;pt_BR
dc.subjectInclusionpt_BR
dc.titleANÁLISE DAS LEIS FEDERAIS Nº 12.764/2012 E 13.146/2015 E A EDUCAÇÃO INCLUSIVA: um estudo da aplicabilidade em uma escola de educação infantil no Município de Imperatriz/MApt_BR
dc.title.alternativeANALYSIS OF FEDERAL LAWS No. 12,764/2012 AND 13,146/2015 AND EDUCATION INCLUSIVE: a study of applicability in an early childhood education school in the Municipality from Imperatriz/MApt_BR
dc.typeOtherpt_BR
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