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dc.contributor.authorCUNHA, Helena Chrystyna Rodrigues Silva-
dc.date.accessioned2024-04-11T13:15:13Z-
dc.date.available2024-04-11T13:15:13Z-
dc.date.issued2024-02-16-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/7471-
dc.descriptionThe present work addresses a study on Inclusive Education in the municipality of Magalhães de Almeida – MA, based on a school located in a rural area. The objective of the article is to analyze pedagogical practices for inclusive education at the Vitor Costa municipal school. The methodology used was qualitative research divided into two parts, the first bibliographical and the second, research with the school community in which we applied questionnaires using Google Forms. Bibliographical references on this topic were used and contributed to reinforcing this approach, among them Oliveira and Dias (2022), Rocha and Vieira (2021), Sanches (2005), Plaisance (2015), Mantoan (2003), Declaration of Salamanca (1994), Monteiro e Silva (2015), among other authors. As a result, we have that the school environment of the regular education network still has a long way to go to become truly inclusive, as expected and proposed in inclusive educational policies and studies that deal with Inclusive Education. Since, to obta in an inclusive education it is necessary to go beyond the integration of students with special needs in regular classrooms, it is necessary to make the school environment a space where everyone, including students who do not have any disability, can enjoy an equal education, inclusive and transformative.pt_BR
dc.description.abstractO presente trabalho aborda um estudo sobre a Educação Inclusiva no município de Magalhães de Almeida – MA, a partir de uma escola localizada na zona rural. O objetivo do artigo é apresentar reflexões para uma educação inclusiva na escola municipal Vitor Costa. A metodologia utilizada foi a pesquisa qualitativa dividida em duas partes: na primeira , realizamos a pesquisa bibliográfica e, na segunda, a pesquisa de campo com a comunidade escolar na qual aplicamos questionários pelo Google Forms. Foram utilizadas referência s bibliográficas sobre esse tema e que contribuíram para o reforço dessa abordagem, entre eles destacam-se Oliveira e Dias (2022), Rocha e Vieira (2021), Sanches (2005), Plaisance (2015), Mantoan (2003), Declaração de Salamanca (1994), Monteiro e Silva (2015), dentre outros autores. Como resultados, temos que o ambiente escolar da rede regular de ensino ainda tem um longo caminho a percorrer para se tornarem realmente inclusiva, conforme o esperado e proposto nas políticas educacionais inclusivas e nos estudos que versam sobre a Educação Inclusiva. Visto que, para se obter uma educação inclusiva, é necessário ir além da integração de alunos com deficiência em salas regulares; é preciso tornar o ambiente escolar um espaço que valorize e respeite a diversidade, onde todos possam usufruir de uma educação igualitária, inclusiva e transformadora.pt_BR
dc.publisherUFMApt_BR
dc.subjectEducação Inclusiva;pt_BR
dc.subjectReflexões Pedagógicas;pt_BR
dc.subjectEnsino Regularpt_BR
dc.subjectInclusive Education;pt_BR
dc.subjectPedagogical practices;pt_BR
dc.subjectRegular educationpt_BR
dc.titleReflexões sobre práticas pedagógicas inclusivas na escola municipal Vitor Costa no município de Magalhães de Almeida – Mapt_BR
dc.title.alternativeReflections on inclusive pedagogical practices at the Vitor Costa municipal school in the municipality of Magalhães de Almeida – Mapt_BR
dc.typeOtherpt_BR
Aparece nas coleções:TCC de Graduação em Ciências Humanas/Sociologia do Campus de São Bernardo.

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