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dc.contributor.authorVIEGAS, Ana Beatriz Nascimento-
dc.date.accessioned2024-09-19T17:34:20Z-
dc.date.available2024-09-19T17:34:20Z-
dc.date.issued2023-12-11-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/7890-
dc.descriptionThinking about employee professional development, as growth strategies for the company, has been a topic aimed at organizational advancement. The responsibility for this mission is directed to the Human Resources department, which in turn has come to occupy an important place in company strategy. With this perspective, the present study brings important approaches to talent retention strategies. Investigate talent retention strategies in a multinational company based on the perception of interns, providing insight into people management, recruitment and selection, talent retention, among other related topics. Highlights the paradigm shift in relation to interns, who were previously seen as cheap labor, but are now recognized as one of the company's best assets, in which, among those involved, the Human Resources area plays an important role in this change of independence. It is characterized as a qualitative research approach. We used semi-structured questionnaires on Google Forms to collect data anonymously from participants and interviewed a Human Resources leader from the company. The survey results provided an understanding of the interns' perspective and also offered insights into the organization's vision regarding talent retention strategies. The data indicates positive results, as the majority of interns demonstrated agreement regarding awareness of the organization's renewal strategies. However, it is crucial to consider that there is a portion that differs or shows indifference regarding the issues involved. This alignment between the interns' perceptions and the institutional vision suggests a perceived effectiveness in the strategies adopted, but in addition, it highlights the need for improvements on the part of the organization in the dissemination of retention strategies in order to overcome such barriers.pt_BR
dc.description.abstractPensar no desenvolvimento profissional dos colaboradores, como estratégias de crescimento da empresa, tem sido um tema ligado ao avanço organizacional. Nessa perspectiva, o presente estudo traz abordagens importantes sobre estratégias de retenção de talentos. Investiga estratégias de retenção de talentos em uma empresa multinacional a partir da percepção dos estagiários, fornecendo insights sobre o programa de desenvolvimento de estágios. Destaca a mudança de paradigma em relação aos estagiários, que antes eram vistos como mão de obra barata, mas hoje são reconhecidos como um dos melhores ativos da empresa. Caracteriza-se como pesquisa descritiva com abordagem qualitativa e quantitativa. Foram utilizados questionários semiestruturados no Google Forms para coletar dados de forma anônima dos participantes e entrevistar um líder de Recursos Humanos da empresa. Os dados indicam resultados positivos, pois a maioria dos estagiários demonstrou concordância quanto ao conhecimento das estratégias de retenção na organização. Contudo, é fundamental reconhecer que há uma parcela que diverge ou demonstra indiferença em relação aos temas abordados. Este alinhamento entre as percepções dos estagiários e a visão institucional sugere uma eficácia percebida nas estratégias adotadas, mas além disso, destaca a necessidade de melhorias por parte da organização na divulgação de estratégias de retenção para superar tais barreiras.pt_BR
dc.publisherUFMApt_BR
dc.subjectRetenção de Talentos;pt_BR
dc.subjectRecrutamento;pt_BR
dc.subjectEstágiopt_BR
dc.subjectRetaining talent;pt_BR
dc.subjectRecruitment;pt_BR
dc.subjectInternshippt_BR
dc.titleESTRATÉGIA DE RETENÇÃO DE TALENTOS: uma análise a partir da percepção de estagiários em uma Empresa Multinacionalpt_BR
dc.title.alternativeTALENT RETENTION STRATEGY: an analysis based on the perception of interns in a Multinational Companypt_BR
dc.typeOtherpt_BR
Aparece nas coleções:TCCs de Graduação em Administração do Campus do Bacanga

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