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dc.contributor.authorCORDEIRO, Krishna Melania Santos-
dc.date.accessioned2024-12-13T14:40:19Z-
dc.date.available2024-12-13T14:40:19Z-
dc.date.issued2023-02-04-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/8676-
dc.descriptionThe study examines the transition of digital marketing as an essential tool for retailers, with a focus on Magazine Luiza during the COVID-19 pandemic in 2020. It employs bibliographic, documentary, qualitative exploratory methodologies, and a case study approach. The importance of globalization is highlighted in emphasizing innovation as a competitive advantage, driving the rise of adaptive and targeted digital marketing, especially during the pandemic crisis. Recognizing marketing as essential for organizational development and its role in the interaction between companies, products, and the market, the historical evolution of marketing is addressed, emphasizing its transition to a more active interaction with the customer. The intensification of digital consumption during the pandemic underscored the decisive role of digital marketing in purchasing decisions, highlighting the adaptation of companies with an online presence in contrast to the challenges faced by others in the transition. Magazine Luiza stood out by prioritizing digital marketing and customer experience, resulting in leadership in e-commerce, expansion of online services, and investments in technology to ensure safety in physical stores and enhance the virtual shopping experience. The focus on the multichannel marketplace during the crisis led to substantial growth in sales, reaching R$ 43.5 million in 2020. Digital marketing strategies were crucial for retaining users, strengthening their presence on the SuperApp. The swift adaptation to digital transformed Magazine Luiza into a company with a strong online presence while maintaining its physical stores. Its resilience and innovation in crises are evidenced by adaptability, technology investments, and the enhancement of the customer experience, particularly driving e-commerce sales.pt_BR
dc.description.abstractO estudo analisa a transição do marketing digital como ferramenta essencial para varejistas, tendo como referência o Magazine Luiza durante a pandemia da COVID- 19 em 2020. Utiliza metodologias bibliográficas, documentais, qualitativas exploratórias e estudo de caso. Destaca-se a importância da globalização ao realçar a inovação como diferencial competitivo, impulsionando a ascensão do marketing digital adaptável e direcionado, especialmente durante a crise pandêmica. Reconhecendo o marketing como essencial para o desenvolvimento organizacional e seu papel na interação entre empresas, produtos e mercado, a evolução histórica do marketing é abordada, destacando sua transição para uma interação mais ativa com o cliente. A intensificação do consumo digital durante a pandemia evidenciou o papel decisivo do marketing digital nas escolhas de compra, ressaltando a adaptação das empresas com presença on-line em contraste com os desafios enfrentados por outras na transição. O Magazine Luiza se destacou ao priorizar o marketing digital e a experiência do cliente, resultando em liderança no comércio eletrônico, expansão de serviços on-line e investimentos em tecnologia para garantir segurança nas lojas físicas e aprimorar a experiência virtual de compra. O enfoque no marketplace multicanal durante a crise conduziu a um crescimento substancial nas vendas, alcançando R$ 43,5 milhões em 2020. Estratégias de marketing digital foram cruciais para reter usuários, fortalecendo sua presença no SuperApp. A ágil adaptação para o digital transformou o Magazine Luiza em uma empresa com forte presença on-line, mantendo suas lojas físicas. Sua resiliência e inovação em crises são evidenciadas pela adaptabilidade, investimentos em tecnologia e aprimoramento da experiência do cliente, impulsionando especialmente as vendas no comércio eletrônico.pt_BR
dc.publisherUFMApt_BR
dc.subjectMarketing Digital;pt_BR
dc.subjectPandemia;pt_BR
dc.subjectMagazine Luizapt_BR
dc.subjectDigital Marketing;pt_BR
dc.subjectPandemic;pt_BR
dc.subjectMagazine Luizapt_BR
dc.titleMARKETING DIGITAL COMO FERRAMENTA CHAVE NO SUCESSO DE VENDAS DO SETOR VAREJISTA EM TEMPOS DE CRISE: Estudo de caso da Magazine Luiza S.A. durante a pandemiapt_BR
dc.title.alternativeDIGITAL MARKETING AS A KEY TOOL FOR SALES SUCCESS IN THE RETAIL SECTOR IN TIMES OF CRISIS: Case study of Magazine Luiza S.A. during the pandemicpt_BR
dc.typeOtherpt_BR
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